Polskie banki co wykazało już sporo analiz w prasie branżowej są jednymi z najnowocześniejszych w Europie. Bankowość mobilna przypadła niezmiernie do gustu znaczącej większości Polaków i banki bardzo chętnie w nią inwestują, tym bardziej, że niejako przekłada się to niemal bezpośrednio na lepsze, tzn. w tym wypadku silniejsze przywiązanie klienta do danej marki. Jak to wygląda w praktyce?
Bankowość mobilna – czy to załatwi sprawę?
Bankowość mobilna daje dostęp nie tylko do podstawowych usług i funkcjonalności, ale też do inwestowania poprzez platformy transakcyjne, oszczędzania poprzez lokaty on Line także dla klientów spoza danego banku, a nawet kupowania – atrakcyjne rabaty i programy zakupowe.
Im więcej produktów finansowych danego banku ma w swoim portfelu klient tym trudniej mu odejść. Polskie banki definitywnie zainwestowały w wirtualną przestrzeń, również jako najlepsze miejsce kontaktu z klientem. Rośnie rynek szybkich kredytów online w sektorze bankowym, które jeszcze nie tak dawno były kojarzone wyłącznie z chwilówkami.
Czy oddziały banków znikną?
Oddziały banków to przeżytek, który dla banków stanowi poważne logistyczne i finansowe obciążenie, a większości klientom po prostu źle się kojarzy, z reguły tylko jako miejsce długiego stania do okienka kasowego. Większość banków nie chcąc i nie mogąc zrezygnować z obsługi stacjonarnej, choć istnieją banki, które świetnie sobie bez tego radzą, zaczęła tworzyć te punkty obsługi na zasadzie franszyzy.
A zatem jakie banki są otwarte w Warszawie w sobotę?
Dlatego w zasadzie próżno szukać placówek bankowych czynnych w weekendy. Statystyki są bardzo mizerne i szczerze powiedziawszy nawet szkoda zaprzątać sobie nimi głowy. W weekendy czynne są raczej tylko tego typu punkty franszyzowe, w dużych miastach, ulokowane w dużych centrach handlowych.
Ale wiele tam nie załatwimy. Tak naprawdę jeżeli mamy do załatwienia w oddziale jakąś konkretną sprawę trzeba to niestety czynić najczęściej w godzinach naszej pracy.
Jeśli chodzi o klienta korporacyjnego banki niwelują niedogodności wysyłając do klienta doradców i osobistych opiekunów. Klient indywidualny jeśli nie może załatwić czegoś w wirtualnej rzeczywistości z reguły zmuszony jest do zwolnienia się z pracy.